http://www.rhci-online.net/radiogram/radiogram.htm

 


 

██╗██████╗  ██████╗    ██████╗  █████╗ ██████╗ ██╗ ██████╗  ██████╗ ██████╗  █████╗ ███╗   ███╗
██║██╔══██╗██╔════╝    ██╔══██╗██╔══██╗██╔══██╗██║██╔═══██╗██╔════╝ ██╔══██╗██╔══██╗████╗ ████║
██║██████╔╝██║         ██████╔╝███████║██║  ██║██║██║   ██║██║  ███╗██████╔╝███████║██╔████╔██║
██║██╔══██╗██║         ██╔══██╗██╔══██║██║  ██║██║██║   ██║██║   ██║██╔══██╗██╔══██║██║╚██╔╝██║
██║██████╔╝╚██████╗    ██║  ██║██║  ██║██████╔╝██║╚██████╔╝╚██████╔╝██║  ██║██║  ██║██║ ╚═╝ ██║
╚═╝╚═════╝  ╚═════╝    ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═════╝ ╚═╝ ╚═════╝  ╚═════╝ ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═╝     ╚═╝
                                                                       http://ibcradio.webs.com/

 

 

RSID: <<2017-11-18T21:25Z MFSK-32 @ RADIO STUDIO X 1584000+1500>>

 

START



IBC - ITALIAN BROADCASTING CORPORATION
mail: ibc@europe.com
http://www.ibcradio.webs.com
FB: @ITALIANBROADCASTINGCORPORATION
TW: @RADIOIBC

 

  No 1384

  ===========================
  *** 4 2 5 D X N E W S ***
  **** DX INFORMATION ****
  ===========================
 

  Edited by I1JQJ & IK1ADH

5X - Jonathan, KK7PW will be active again as 5X1O from Uganda on 8-20
     November. He expects to be QRV during his early morning and evening
     hours on 40, 20, 17, 15 and 10 metres CW, SSB, WSPR, and possibly
     FT8 and JT65. QSL via EA5GL.
6Y - LZ4AE, LZ2BE, LZ2HM, LZ3ND, LZ1NK, TA3D and TA2TX will be active as
     6Y0AE, 6Y0BE, 6Y0HM, 6Y0ND, 6Y0W and 6Y0D from Jamaica (NA-097) on
     23-29 November. QSL via operator's instructions. They will
     participate in the CQ WW DX CW Contest as 6Y0W (QSL direct to
     LZ1NK). Outside the contest they will concentrate on the low bands.
HR - HQ9X is the callsign that W1UE, K1XM and KQ1F will be using during
     the CQ WW DX CW Contest from Roatan Island (NA-057).
     QSL via KQ1F. Outside the contest they will operate as HR9/W1UE,
     HR9/K1XM and HR9/KQ1F (QSL via home calls).
JW - Erik, LA2US will be back to Bear Island (EU-027), Svalbard in early
     December for a 6-month stay. In his spare time he will be active as
     JW2US and operate CW and digital modes (RTTY, FT8, BPSK). QSL via
     LoTW, eQSL and Club Log's OQRS (the bureau request service will be
     open while Erik is on the island, the direct request service will
     be available when he returns home in June).
V2 - Frank, N2FF will be active holiday style as V26FF from Antigua
     (NA-100) from 15 November to 7 December. He will operate digital
     modes (RTTY and FT8), CW and SSB. QSL via LoTW or via home call.
VE - Yuri, VE3DZ will be active as VE2IM from Zone 2 on 21-28 November,
     including an entry in the CQ WW DX CW Contest. QSL via LoTW or
     VE3DZ.
VP8 - Eberhard, DL7JLL will be active as VP8JLL from the Falkland Islands
     (SA-002) between 15 and 25 November. QSL via home call.

VP9 - Tony, VE3RZ will be active as VE3RZ/VP9 from Bermuda (NA-005) on
     19-28 November, including participation in the CQ WW DX CW Contest.
     Outside the contest he will operate mainly CW (especially on 160
     and 80 metres), FT8 and possibly some RTTY. QSL via M0URX's OQRS
     and LoTW.
ZF - Dan, N6MJ will be active again as ZF2MJ from the Cayman Islands
     (NA-016) on 20-28 November, including an entry in the CQ WW DX CW
     Contest. QSL via LoTW or via N6MJ.

"IBC DIGITAL" "IBC DIGITAL"

END END
 

http://www.425dxn.org/

 

The Italian Weekly Bulletin for Serious DXers

 

..:: The 425 DX News Story ::..

425 DX News originates from a group of local amateurs (the so-called '425 DX Gang') who used to meet on 145.425 MHz and exchange DX information.

At a certain point 2 metres did not suit any more: many people living far from call area 1 wanted to participate in the exchange, so that the Gang moved on the HF bands (10 metres at first, then 80 metres) and organized a weekly info net for Italian DXers.

In the early nineties, as Packet Radio got a footing and the Packet Cluster Network links became more and more reliable, a bulletin in writing was born. It was called 425 DX News in memory of the frequency where everything had started from.

Between May 1991 and March 1995 the bulletin was sent in Italian language on the BBS and PCL networks. On entering the Internet era, a website and a mailing list were created, and 425 DX News began being produced in English. In 2005 it became the DX Bulletin of ARI, the IARU member society for Italy.

In June 2010 the mailing list [425eng] moved to Google Groups, and has been administered by Stefano Turci, IK4WMH since then.

425 DX News is also available on other mailing lists such as Yahoo Group's [DX IS], and in other languages (for instance in Russian, translated by Alexander Venderovich, UA9MHN).

Complementary to 425 DX News are the 425 Magazine, initiated by Maurizio Bertolino (I1-21171) and continued by Nicola Baldresca (IZ3EBA), and the popular piece of software developed by Leonardo Lastrucci (IZ5FSA), which allows to query the 425DXN Archive from the PacketCluster and on the Web.

In May 2007 the Editors of 425 DX News were inducted into the CQ DX Hall of Fame, "in recognition of their extraordinary and unselfish contribution to the sport of Amateur Radio DXing".

Mauro Pregliasco, I1JQJ
Valeria Pregliasco, IK1ADH

 

 

 



 


 

██╗  ██╗██████╗  ██████╗    ██████╗  █████╗ ██████╗ ██╗ ██████╗  ██████╗ ██████╗  █████╗ ███╗   ███╗
██║ ██╔╝██╔══██╗██╔════╝    ██╔══██╗██╔══██╗██╔══██╗██║██╔═══██╗██╔════╝ ██╔══██╗██╔══██╗████╗ ████║
█████╔╝ ██████╔╝██║         ██████╔╝███████║██║  ██║██║██║   ██║██║  ███╗██████╔╝███████║██╔████╔██║
██╔═██╗ ██╔══██╗██║         ██╔══██╗██╔══██║██║  ██║██║██║   ██║██║   ██║██╔══██╗██╔══██║██║╚██╔╝██║
██║  ██╗██████╔╝╚██████╗    ██║  ██║██║  ██║██████╔╝██║╚██████╔╝╚██████╔╝██║  ██║██║  ██║██║ ╚═╝ ██║
╚═╝  ╚═╝╚═════╝  ╚═════╝    ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═════╝ ╚═╝ ╚═════╝  ╚═════╝ ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═╝     ╚═╝
                                                               http://www.kbcradio.eu/

 

 


 

RSID: <<2017-11-18T15:30Z MFSK-32 @ 9400000+1500>>


The chimney of the power plant Nord is illuminated in Chemnitz,
Germany ...

Sending Pic:52x158C;

 

http://bit.ly/2yyXczP

Please report decode to themightykbc@gmail.com
 

 

 

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Heizkraftwerk_Chemnitz-Nord

Schornstein

Im Zuge der Errichtung des Heizkraftwerks Nord II erfolgte 1978 die Baufeldfreimachung und es wurde 1979 begonnen, mittels Gleitschalung den neuen Kraftwerksschornstein zu errichten. Dieser wurde 1984 fertiggestellt. Er ist mit einer Höhe von 301,80 Metern stadtbildprägend und zudem das höchste Bauwerk in Sachsen.[5]

Im Rahmen eines Kunstprojektes des französischen Malers Daniel Buren erhielt der Schornstein bis zum 8. Oktober 2013 einen aus sieben Farbabschnitten bestehenden bunten Anstrich.

Farbe RAL-Farbe  
verkehrsgelb RAL 1023  
signalviolett RAL 4008  
melonengelb RAL 1028  
himmelblau RAL 5015  
laubgrün RAL 6002  
erdbeerrot RAL 3018  
aquamarin    

Nach Aussage von eins energie ist der Schornstein jetzt schon das höchste Gesamtkunstwerk der Welt.[6] Das Konzept sah ursprünglich auch die Anbringung einer Kette mit 1200 LED-Leuchten vor, die spiralförmig um das Bauwerk gewunden werden sollte. Nur wenige Wochen nach Anbringung der Leuchten mussten diese im Oktober 2014 aufgrund technischer Probleme und dem Eindringen von Feuchtigkeit wieder demontiert werden.[7] Im Oktober 2017 wurden die Arbeiten zur Anbringung der LED-Beleuchtung erneut aufgenommen, welche Mitte November 2017 abgeschlossen sein sollen.

 

====>

https://gdb.voanews.com/B1972E48-14D5-4EB6-827C-C18E3BC73410_w1023_s.jpg

".The chimney of the power plant Nord is illuminated in Chemnitz, eastern Germany."





 

 


 

███████╗██╗    ██╗    ██████╗  █████╗ ██████╗ ██╗ ██████╗  ██████╗ ██████╗  █████╗ ███╗   ███╗
██╔════╝██║    ██║    ██╔══██╗██╔══██╗██╔══██╗██║██╔═══██╗██╔════╝ ██╔══██╗██╔══██╗████╗ ████║
███████╗██║ █╗ ██║    ██████╔╝███████║██║  ██║██║██║   ██║██║  ███╗██████╔╝███████║██╔████╔██║
╚════██║██║███╗██║    ██╔══██╗██╔══██║██║  ██║██║██║   ██║██║   ██║██╔══██╗██╔══██║██║╚██╔╝██║
███████║╚███╔███╔╝    ██║  ██║██║  ██║██████╔╝██║╚██████╔╝╚██████╔╝██║  ██║██║  ██║██║ ╚═╝ ██║
╚══════╝ ╚══╝╚══╝     ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═════╝ ╚═╝ ╚═════╝  ╚═════╝ ╚═╝  ╚═╝╚═╝  ╚═╝╚═╝     ╚═╝

 

 

 



 

                                                             http://swradiogram.net/

 

 

RSID: <<2017-11-18T16:01Z MFSK-32 @ 94000000+1500>>





Welcome to program 22 of Shortwave Radiogram.

I'm Kim Andrew Elliott in Arlington, Virginia, USA.

Here is the lineup for today's program, all in MFSK32 except
where noted:

  1:29 Program preview (now)
  2:24 2017 Freedom of the Net report*
12:10 What countries fight hardest for the climate?*
21:56 8PSK-500L and 8PSK-1000L experiment                [ L  ===>  "F" ]
22:58 MFSK32: Image* and closing announcements*

* with image


Please send reception reports to radiogram@verizon.net

And visit http://swradiogram.net

Twitter: @SWRadiogram



From Deutsche Welle:

Report: Fake news and trolls lead to fall in global internet
freedom

Ole Tangen Jr
14 November 2017

More governments using disinformation, paid trolls and bots to
manipulate internet content and are limiting access to objective
information online according to Freedom House's 'Freedom of the
Net 2017' report.

In their yearly Freedom of the Net report, Freedom House studied
65 counties worldwide between June 2016 and May 2017 and found
that internet freedom has declined for the seventh consecutive
year. China was named as the world's most aggressive abuser of
internet freedom for the third consecutive year, followed by
Syria and Ethiopia.

One of the main drivers of the decline is the increasing number
of governments using disinformation - also called fake news - on
social media and limiting citizen access to factual news. In the
case of Turkey, up to 6,000 trolls have been recruited by the
ruling Justice and Development Partyto infiltrate online
discussions in order to spread propaganda and to identify anyone
criticizing the government for harassment or even arrest.

"The use of paid commentators and political bots to spread
government propaganda was pioneered by China and Russia but has
now gone global," said Michael J. Abramowitz, president of
Freedom House. "The effects of these rapidly spreading techniques
on democracy and civic activism are potentially devastating."

Bots were also named as having an increasing effect on internet
freedom as they can be programmed to influence political
discourse through "hacking, spamming, stealing content and
impersonating humans in public discussions." According to one
estimate, bots - both good and bad - make up over half of all
internet traffic worldwide.

Rise of "fake news"

Fake news is defined as the publishing and sharing of news
articles containing deliberate misinformation or propaganda often
shaped to purvey certain political aims. Such fake news articles
and images are then shared on social media by internet users
called trolls whose goal is to manipulate public discourse and
opinion.

The increasing use of fake news and trolls is the most troubling
development for the authors of the 2017 report, which found them
being used in 30 of the 65 countries studied. One example cited
is Philippian President Rodrigo Duterte's use of a "keyboard
army" to attack detractors prior to him being elected president
in 2016. Members were paid up to ten dollars a day to troll
social media sites and to promote Duterte's campaign. Similar
tactics are also being used in Sudan where trolls are called
"cyber jihadists" and in Vietnam where they are called "public
opinion shapers."

"Governments are now using social media to suppress dissent and
advance an anti-democratic agenda," said Sanja Kelly, director of
theFreedom on the Netproject.

Russia remains at the center of the discussion over the use of
trolls and the dissemination of fake news. One of the main
players cited by the report is theInternet Research Agency, a
"troll farm" with links to Russian President Vladimir Putin. The
report states that the Kremlin has long used such tactics to
influence domestic politics by smearing opposition figures and
faking grassroots support of the government.

The report goes on to detail Russia's extranational use of fake
news to manipulate election outcomes in other countries,
referring to such moves as "modern information warfar." This has
been a major topic since details of Russian meddling in the 2016
US election emerged. Investigations in to the roll Russian
trolls played in the election are ongoing. Studies have found
little effect of Russian influence or fake news on the outcome of
the German elections in September.

In the case of Ukraine, the government restricted access to all
Russian-based sites after it was discovered that trolls were
infiltrating Ukrainian social media. Report director Kelly does
not think this is the best response. "The solution to
manipulation and disinformation lies not in censoring websites
but in teaching citizens how to detect fake news and commentary,"
she said.

Controlling access

Other tactics used by governments include limiting or even
cutting off mobile internet access. The authors cited Ethiopia's
decision to shut down internet access in October 2016 after
large-scale, anti-government protests spread through the country
as an example of this.

Other findings include the increasing restrictions of live video
broadcasts on social media and the ban on tools - such as VPNs
(virtual private networks) - used to circumvent internet
censorship. The Chinese government recently released a list of
"approved VPNs" which Freedom House presumes are more compliant
to government requests. ...

Full text:
http://www.dw.com/en/report-fake-news-and-trolls-lead-to-fall-in-global-internet-freedom/a-41373282

See also:
https://freedomhouse.org/report/freedom-net/freedom-net-2017
http://bit.ly/2yzmGgO
http://bit.ly/2hzFCF6
http://bit.ly/2zN5zsY
http://bit.ly/2zbK2gy



Image: Freedom House map showing internet freedom status of
countries. Green: free. Yellow: partly free. Blue: not free. ...


Sending Pic:227x137C;






This is Shortwave Radiogram.

Please send reception reports to radiogram@verizon.net


From Deutsche Welle:

Who fights hardest for the climate?

Irene Banos Ruiz
15 November 2017

Many countries like to portray themselves as greener than they
actually are. Others turn out to be unexpected climate champions.
The Climate Change Performance Index reveals the truth about
emissions and energy policies.

Many countries are presenting their successes on combating
climate change at the COP23 climate conference — but does it make
them greener?

The Climate Change Performance Index (CCPI) released on Wednesday
ranks 56 countries and the European Union according to their
greenhouse gas emissions, renewable energy development, energy
use and climate policy. The report is published by German
environment non-profit Germanwatch and the Climate Action
Network.

Sweden, Lithuania and Morocco got the best marks, while South
Korea, Iran and Saudi Arabia did worst. Just like last year,
Germany was ranked relatively low, in position 22, mainly due to
its heavy use of coal. The EU came in a place higher, at 21.

The good news is that average CO2 emissions growth rates have
fallen compared to last year's CCPI. The bad news: like last
year, no country did well enough on energy policy to deserve a
"very good" ranking.

Despite Sweden leading the list thanks to a drop in its emissions
and a high share of renewables in its energy mix, it still lacks
ambition, according to the report's authors. The Scandinavian
country's targets on renewable energy for 2030 are not sufficient
to keep global warming below 2 degrees.

Morocco, on the other hand, is a country on the upswing. The
African nation has strongly promoted a transition towards
renewable energy, which it is now implementing. It's expected to
rank even higher in the coming years.

British success story

The first legislation in the world to write emissions reductions
into law was signed in the United Kingdom in 2008.

This helped the country move forward, since at least in this
respect, energy policy is not dependent on the whims of whoever
resides in Downing Street, Nick Bridge, special representative
for climate change with the UK government told DW.

"We have reduced our carbon emissions by 40 percent since 1990,
while the economy has grown nearly 70 percent," Bridge said.

Carbon pricing, together with several regulations, has been one
of the main drivers of success in the country.

"We went from 40 percent of coal in our power generation five
years ago, to nearly nothing," Bridge said. In fact, the UK
managed to have a zero-emissions day earlier this year.

But achieving 8th place in the climate index has also been
possible due to offshore wind — the UK is the biggest offshore
wind producer in the world — and a shift toward a circular
economy.

"Yet, the country's 2030 targets for emissions and renewable
energy are not ambitious enough for a well-below-2°C pathway,"
the report reads.

Germany must ditch coal

Germany is showing off its inventory of clean technologies as the
co-host country for the COP23 climate conference.

But the country remains one of the world's top ten emitters of
greenhouse gas emissions and might therefore miss its climate
targets.

Germany has pledged to reduce its greenhouse gas emissions by 40
percent by 2020 — but the measures adopted so far will only allow
a reduction of about 30 percent by then. A huge lignite industry
and the transport sector are Germany's biggest burden.

"Coal has no future. The world is moving away from it; Germany
has to follow suit," Eberhard Brandes from WWF Germany told DW.
"Otherwise we will neither be a role model nor adhere to our
international commitments."

Renewables still a dream

The CCPI authors put Russia toward the bottom of their climate
rankings because of the country's high emissions rate and low use
of renewables — the country has the largest natural gas reserves
and some of the largest coal and oil reserves in the world.

Alexey Kulapin, director of Russia's energy policy department,
however, claimed in a press conference at COP23 that the Russian
energy system is one of the greenest in the world.

"Natural gas accounts for more than half of the energy sources in
Russia — and everyone knows that gas is one of the most
ecological energy sources," he said.

Experts insist Russia lacks ambition on domestic climate policy
and has a long way to go to improve its ranking. ...

http://www.dw.com/en/who-fights-hardest-for-the-climate/a-41372206

See also:
https://germanwatch.org/en/14639
http://www.dw.com/en/cop23-us-promotes-coal-at-bonn-climate-conference/a-41368248
https://www.voanews.com/a/us-climate-conference-bonn/4113006.html
https://www.voanews.com/a/france-macron-urges-europe-fill-climate-funding-gap/4116695.html
http://www.dw.com/en/cobalt-mining-conditions-cast-shadow-over-electric-transport-dreams/a-41370039



Image: Map showing the Climate Change Performance Index 2018,
based on greenhouse gas emissions (40%), renewable energy (20%),
energy use (20%), and climate policy (20%). Green: high (good).
Yellow: medium. Orange: low. Red: very low. ...


Sending Pic:229x116C;






Shortwave Radiogram now changes to 8PSK-500F ...



 

RSID: <<2017-11-18T16:21Z 8PSK-500F @ 9400000+1500>>

This is Shortwave Radiogram in 8PSK-500F

Please send reception reports to radiogram@verizon.net


From Deutsche Welle:

15 November 2017

Russia lawmakers vote in favor of labeling media 'foreign agents'

The Russian Duma has backed an amendment allowing media outlets
to be designated as "foreign agents" if they receive funding from
outside Russia. The move comes after Washington gave the same
label to RT and Sputnik.

Russian deputies unanimously voted in support of a controversial
foreign media amendment on Wednesday. The bill would give Russian
authorities the ability to designate foreign media outlets,
presumably including Voice of America, Radio Free Europe and
Deutsche Welle, as "foreign agents" and demand to see their
sources of funding.

No media outlets have been explicitly named in the document. The
label would need to be approved on a case-by-case basis by the
Russian Justice Ministry.

Russian officials described the measure as a tit-for-tat response
to last week's move from Washington. Previously, the US Justice
Department ordered Russia's foreign broadcaster RT, formerly
Russia Today, and the Sputnik news agency to register as agents
of a foreign government. Many US politicians accused the two
Russian outlets of meddling in the 2016 US presidential election.

Lawmaker to DW: 'I hope there won't be a conflict'

Senior Russian lawmaker Andrei Isayev said he hoped German media
in general, including Deutsche Welle, would not be affected by
the new regulations.

Isayev, who serves as deputy head of the United Russia party's
faction in the Duma, told DW on Wednesday: "Regarding Deutsche
Welle, I hope that there would be no measures taken regarding its
registration as a 'foreign agent. In this case the decision will
be made by government agencies. They will decide who will be
defined as a foreign agent.'"

When asked by DW whether German media could be affected more
generally, Isayev responded: "I hope that there won't be a
conflict between our countries. And so it won't be necessary to
take measures concerning German media outlets."

Germany decries possible press restrictions

Berlin sharply criticized the move, saying it would be
"completely unacceptable" for German and European media to suffer
restrictions over the dispute between the US and Russia.

The new legislation prompted "concern and consternation" in
Germany, according to Angela Merkel's spokesman Steffen Seibert.
He also referred to DW, saying that Germany's international
broadcaster stands for "freedom of press and opinion around the
world, and also stands for objective reporting."

Berlin assumes that "Deutsche Welle will be able to continue its
journalistic activity in Russia."

Bill may be used 'once'

The Russian bill would allow the government to mirror the US
demands, said the chairman of the Duma committee for information,
Leonid Levin. Under the broadly phrased legislation, Moscow will
be able to determine which outlets should be labeled as foreign
agents.

"I would like to hope that it will only be used once and there
will be no need for more retaliatory action," Levin said.

It was not immediately clear which steps would be taken towards
foreign media outlets in Russia. The bill is based on the 2012
law that forced NGOs to adopt a "foreign agent" label if they
receive funding from abroad. Since then, they are requested to
feature the label on their paperwork, statements and other
material. They are also subject to suprise raids and intensive
checks, and they must report where they get their money from and
how they spend it.

However, the Duma's deputy chairman, Pyotr Tolstoy, said that the
potential law would not apply to Russian media outlets that
receive partial funding from outside the country's borders.

Putin's approval required

With all 414 lawmakers present on Wednesday voting in favor of
the amendment, the bill was officially endorsed by the 450-seat
parliament. Before going into law, however, it also needs to be
endorsed by the Russian Federation Council and approved by
Russian President Vladimir Putin.

On Wednesday, Putin's spokesman Dmitry Peskov said it was
premature to discuss the perceived "harshness" of the law.

"We still have not seen the law in practice, so it would be
utterly incorrect to draw conclusions about it being more or less
harsh."

Peskov also sidestepped a reporter's question about Putin
possibly demanding changes in the wording of the amendment.

"I can't tell you that, let's wait for the moment when it is
presented for the president to sign," he said.

Previously, Putin commented that the proposed law "might be a
little too harsh."

dj/rc (AFP, Interfax, AP, Reuters)

http://www.dw.com/en/russia-lawmakers-vote-in-favor-of-labeling-media-foreign-agents/a-41388377

See also:
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/russia-broadcast-law-warnings-rfe-rl/28856030.html
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/28853274.html
https://www.voanews.com/a/russian-lawmakers-approve-bill-targeting-foreign-media/4115849.html
https://themoscowtimes.com/articles/russia-new-law-against-foreign-media-wont-even-work-59585



Shortwave Radiogram now changes to 8PSK-1000F

RSID: <<2017-11-18T16:22Z 8PSK-1000F @ 9400000+1500>>


This is Shortwave Radiogram in 8PSK-1000F

Please send reception reports to radiogram@verizon.net


From Deutsche Welle:

15 November 2017

Russia lawmakers vote in favor of labeling media 'foreign agents'

The Russian Duma has backed an amendment allowing media outlets
to be designated as "foreign agents" if they receive funding from
outside Russia. The move comes after Washington gave the same
label to RT and Sputnik.

Russian deputies unanimously voted in support of a controversial
foreign media amendment on Wednesday. The bill would give Russian
authorities the ability to designate foreign media outlets,
presumably including Voice of America, Radio Free Europe and
Deutsche Welle, as "foreign agents" and demand to see their
sources of funding.

No media outlets have been explicitly named in the document. The
label would need to be approved on a case-by-case basis by the
Russian Justice Ministry.

Russian officials described the measure as a tit-for-tat response
to last week's move from Washington. Previously, the US Justice
Department ordered Russia's foreign broadcaster RT, formerly
Russia Today, and the Sputnik news agency to register as agents
of a foreign government. Many US politicians accused the two
Russian outlets of meddling in the 2016 US presidential election.

Lawmaker to DW: 'I hope there won't be a conflict'

Senior Russian lawmaker Andrei Isayev said he hoped German media
in general, including Deutsche Welle, would not be affected by
the new regulations.

Isayev, who serves as deputy head of the United Russia party's
faction in the Duma, told DW on Wednesday: "Regarding Deutsche
Welle, I hope that there would be no measures taken regarding its
registration as a 'foreign agent. In this case the decision will
be made by government agencies. They will decide who will be
defined as a foreign agent.'"

When asked by DW whether German media could be affected more
generally, Isayev responded: "I hope that there won't be a
conflict between our countries. And so it won't be necessary to
take measures concerning German media outlets."

Germany decries possible press restrictions

Berlin sharply criticized the move, saying it would be
"completely unacceptable" for German and European media to suffer
restrictions over the dispute between the US and Russia.

The new legislation prompted "concern and consternation" in
Germany, according to Angela Merkel's spokesman Steffen Seibert.
He also referred to DW, saying that Germany's international
broadcaster stands for "freedom of press and opinion around the
world, and also stands for objective reporting."

Berlin assumes that "Deutsche Welle will be able to continue its
journalistic activity in Russia."

Bill may be used 'once'

The Russian bill would allow the government to mirror the US
demands, said the chairman of the Duma committee for information,
Leonid Levin. Under the broadly phrased legislation, Moscow will
be able to determine which outlets should be labeled as foreign
agents.

"I would like to hope that it will only be used once and there
will be no need for more retaliatory action," Levin said.

It was not immediately clear which steps would be taken towards
foreign media outlets in Russia. The bill is based on the 2012
law that forced NGOs to adopt a "foreign agent" label if they
receive funding from abroad. Since then, they are requested to
feature the label on their paperwork, statements and other
material. They are also subject to suprise raids and intensive
checks, and they must report where they get their money from and
how they spend it.

However, the Duma's deputy chairman, Pyotr Tolstoy, said that the
potential law would not apply to Russian media outlets that
receive partial funding from outside the country's borders.

Putin's approval required

With all 414 lawmakers present on Wednesday voting in favor of
the amendment, the bill was officially endorsed by the 450-seat
parliament. Before going into law, however, it also needs to be
endorsed by the Russian Federation Council and approved by
Russian President Vladimir Putin.

On Wednesday, Putin's spokesman Dmitry Peskov said it was
premature to discuss the perceived "harshness" of the law.

"We still have not seen the law in practice, so it would be
utterly incorrect to draw conclusions about it being more or less
harsh."

Peskov also sidestepped a reporter's question about Putin
possibly demanding changes in the wording of the amendment.

"I can't tell you that, let's wait for the moment when it is
presented for the president to sign," he said.

Previously, Putin commented that the proposed law "might be a
little too harsh."

dj/rc (AFP, Interfax, AP, Reuters)

http://www.dw.com/en/russia-lawmakers-vote-in-favor-of-labeling-media-foreign-agents/a-41388377

See also:
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/russia-broadcast-law-warnings-rfe-rl/28856030.html
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/28853274.html
https://www.voanews.com/a/russian-lawmakers-approve-bill-targeting-foreign-media/4115849.html
https://themoscowtimes.com/articles/russia-new-law-against-foreign-media-wont-even-work-59585



Shortwave Radiogram returns to MFSK32 ...


 

 




 

RSID: <<2017-11-18T16:23Z MFSK-32 @ 9400000+1500>>


This is Shortwave Radiogram in MFSK32.

Please send reception reports to radiogram@verizon.net


If you were not able to decode the news item in 8PSK-500F and
-1000F, here is the URL of the Deutsche Welle story ...

http://www.dw.com/en/russia-lawmakers-vote-in-favor-of-labeling-media-foreign-agents/a-41388377

Stories about the same subject:
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/russia-broadcast-law-warnings-rfe-rl/28856030.html
https://www.rferl.org/a/russia-amnesty-foreign-media-bill-repressive/28854885.html
https://www.rferl.org/a/28853274.html
https://www.voanews.com/a/russian-lawmakers-approve-bill-targeting-foreign-media/4115849.html
https://themoscowtimes.com/articles/russia-new-law-against-foreign-media-wont-even-work-59585






Image: Screen capture from a RFE/RL video of Russians reacting to
the media law:
https://www.rferl.org/a/russia-media/28855967.html ...


Sending Pic:202x202C;





 


Transmission of Shortwave Radiogram is provided by:

WRMI, Radio Miami International, http://wrmi.net

and

Space Line, Bulgaria, http://spaceline.bg


Please send reception reports to radiogram@verizon.net

And visit http://swradiogram.net

Twitter: @SWRadiogram

I'm Kim Elliott. Please join us for the next Shortwave
Radiogram.


Sending Pic:52x158C;


 

 


 

  Ending song:

   https://www.midomi.com/index.php?action=main.track&track_id=100569315728731453&from=voice_search

  Relaxing Piano Music Consort - We Gather Together

 

 

 

 

 


http://www.rhci-online.net/radiogram/radiogram.htm

 

 QTH:

 D-06193 Petersberg (Germany/Germania)

 Ant.:

 Dipol for 40m-Band    &   Boomerang Antenna 11m-Band

 RX   for  RF:

 FRG-100B + IF-mixer  &    ICOM IC-R75 + IF-mixer

 Software IF:

 con STUDIO1  -  Software italiano per SDR     [S-AM-USB/LSB]   +     HDSDR 2.76 stable [2017-02-02]  - for scheduled IF-recording

 Software AF:

 Fldigi-4.00.11        +   flmsg-4.0.3                            images-fldigifiles on homedrive.lnk

 OS:

 German XP-SP3 with support for asian languages

 German W7 32bit + 64bit

 PC: 

 MEDION Titanium 8008  (since 2003)   [ P4 - 2,6 GHz]

 MSI-CR70-2MP345W7  (since2014)   [i5 -P3560 ( 2 x 2,6GHz) ]